Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Sunt periculoase tractiunile la ceafa?


tractiuni ceafaTractiunile la ceafa la helcometru si-au facut o reputatie proasta din cauza problemelor pe care se pare ca le creeaza spatelui. Este adevarat ca tractiunile la ceafa pot cauza probleme in articulatia umarului care se pot agrava pana devin cronice, ajungand in situatia in care nu mai poti face nimic pentru partea superioara a corpului.


Ce riscuri implica tractiunile la ceafa?

Intrebarea pe care ne-o punem in aceasta situatie este: si atunci ce facem? Trebuie scos acest exercitiu din antrenamentele noastre? Nu neaparat. Am citit recomandarile unor specialisti in domeniu, Charles Glass si Iris Kyle, fosta Ms. Olympia, referitoare la acest exercitiu. Ei sustineau ca tractiunile la ceafa reprezinta un exercitiu foarte eficient pentru muschii dorsali, partea inferioara si de mijloc a trapezului, precum si pentru muschii care dau detalii spatelui: romboizi, teres major si minor si intraspinos.


Cum se executa tractiunile la ceafa?

Cei doi considera ca forma prin care se poate elimina riscul aparitiei unor probleme la nivelul umarului este aceea de a minimiza rotatia externa a articulatiei umarului, lucru ce poate fi realizat daca nu tragem tragem bara pana jos, in dreptul bazei gatului. In aceste conditii va trebui sa oprim bara pana la mijlocul capului, cu 2-3 cm mai sus de la terminarea radacinilor firelor de par.
Kyle mai ofera cateva sfaturi ce vor spori eficienta exercitiului: el ne sfatuieste sa tinem capul putin aplecat in fata (lucru pe care probabil multi dintre noi deja il fac), lucrul aceste determinand ca traiectoria miscarii de tragere a barei sa fie in linie dreapta, perpendiculara pe sol.

Incerca sa incluzi acest exercitiu la finalul fiecarui antrenament de spate, efectuand 3 serii a 12-15 repetari. Mentine contractia in partea de jos numarand in minte pana la doi, ceea ce iti va determina un control mai bun si o greutate mai mica la helcometru. Tin sa subliniez ca am auzit de foarte multe persoane care preferau acest tip de tractiune in defavoarea celor in fata, pentru ca puteau trage o greutate mai mare. Acest persoane nu se mai pot gandi macar la executarea acestui exercitiu pentru spate din cauza problemelor pe care le-a creat de-a lungul timpului la nivelul umerilor.

Te sfatuiesc sa te gandesti bine inainte de a-l executa si daca alegi sa faci tractiuni la ceafa, atunci executa-le cu mare atentie.




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing