Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Sfaturi pentru femeile care se apuca de sala


femei incepatoare sfaturiDin ce in ce mai multe fete devin preocupate de felul in care arata. Traim intr-o epoca in care incercam sa dam jos de pe piedestal persoanele extrem de slabe si sa le inlocuim cu persoanele sanatoase. Eu incerc sa te conving sa te alaturi grupului fetelor in forma. Sa nu iti mai doresti sa slabesti cu diete minune, sa nu mai cauti pe internet solutii miraculoase si sa nu te restrictionezi culinar de la alimentele sanatoase. Solutia este exercitiul fizic si alimentatia sanatoasa si echilibrata.

Cum trebuie sa arate un antrenament de fata la inceput?

Eu iti voi propune 10 sfaturi pentru crearea unui antrenament pentru nivelul incepator, ceea ce de multe ori poate reprezenta o provocare cand esti la inceput. Vreau sa te ajut sa slabesti si sa te tonifiezi in acelasi timp. Un antrenament trebuie sa fie bine construit nu numai pentru a te conduce la rezultatele dorite, ci pentru a te feri si de posibilele accidentari, dar a te mentine si motivata.

In timp iti vei da seama cum sa iti adaptezi programul de antrenament pentru a corespunde nivelului tau de fitness si pentru a-ti atinge obiectivele.

  1. Desi calea cea mai rapida catre slabire este ce a exercitiile aerobe, cardio (alergarea, pedalatul pe bicicleta stationara, stepper etc), antrenamentul cu greutati nu trebuie
  2. 3-4 sedinte de cardio pe saptamana sunt suficiente. Partea proasta cu antrenamentul cardio excesiv este ca vei considera ca poti manca mult mai mult si vei ajunge poate chiar sa te ingrasi. Deci gandeste-ti totul cu moderatie.
  3. Stepper-ul, bicicleta eliptica si bicicleta stationara sunt cele mai bune alegeri pentru antrenamentul aerobic daca ai o greutatea cu mult peste cea indicata. Evita alergatul pe banda sau cel in aer liber pentru a nu pune prea mare presiune pe incheieturi.
  4. Incearca sa faci antrenamentul cardio dupa cel cu greutati pentru a avea suficienta energie pentru ridicarea unor greutati decente, nu numai satisfacatoare.
  5. Inainte de a incepe sesiunea de ridicat greutati, fa o incalzire timp de 10 minute: pedaleaza 5 minute pe bicicleta si mai fa niste exercitii de stretching. Ceea ce faceam in scoala generala ti-ar prinde bine acum.
  6. Nu mai gandi ca vei creste excesiv in masa musculara, pentru ca este doar un mit. Nici macar barbatii, care sunt mai dotati din punct de vedere genetic cu capacitatea de a creste masa musculara, trebuie sa munceasca foarte mult pentru a dezvolta masa musculara. Asa ca alege greutati care sa iti permita sa executi cam 15-20 de repetari si fii sigura ca te vei tonifia, nu vei deveni o femeie-barbat!
  7. Cand iti hotarasti grupele musculare pe care le vei lucra la antrenamentul cu greutati, alege 2-3 grupe apropiate (piept si abdomen, nu umeri si gambe) si efectuati cate 2 exercitii a 3-4 serii de cate 15-20 de repetari/set pentru fiecare grupa musculara.
  8. Sfatul meu este sa lucrezi o grupa musculara o data pe saptamana.
  9. Nu stiu cum sa pun mai mult accent pe faptul ca este inutil sa lucrezi o grupa musculara cu sute de repetari de mai multe ori pe saptamana, in ideea ca iti va arde grasime. Grasime este repartizata in mod diferit pe suprafata corpului si e posibil sa dai jos mai greu din anumite zone. Plus ca slabirea nu se produce local!
  10. Zilele de pauza sunt foarte importante; atunci cand iti creezi programul, include si trei zile de pauza pe saptamana, in care sa incerci sa te odihnesti cat de mult poti.

Cam astea ar fi sfaturile pentru antrenamentul pentru fete, insa nu uita ca diferim mult unul de celalalt si ca totul trebuie adaptat si personalizat. In principiu, decalogul de mai sus este general valabil, insa tu ii poti aduce imbunatatiri daca vezi ca nu functionezi bine urmandu-l.




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing