Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Poate executia corecta a exercitiilor sa iti incetineasca progresul?


executie corectaDesi sunt alte variabile, stilul executiei poate face diferenta intre progrese mediocre si o masa musculara remarcabila obtinuta in cel mai scurt timp posibil. Cel putin eu asa cred. Executia stricta inseamna o postura rigida cu minim de implicare a restului corpului, in afara de zona lucrata si, in acelasi timp, inseamna o executie relativ lenta, controlata a miscarii. 


Stiu ca peste tot in reviste se bate moneda pe executia stricta si antrenorii din sali recomanda intotdeauna acest stil. Nu este nimic gresit in asta, stilul de executie corect ne fereste cel mai adesea de posibilele accidentari. Cand vine vorba de intregul public, cel care nu este interesat atat de mult de evolutie spectaculoasa sau de competitii, si eu as recomanda acelasi lucru. Dar cand vine vorba despre cei interesati sa concureze chiar si la nivel de amator? ... Eu cred ca totusi nu va fi suficient. Cand iti doresti sa ajungi locul I chiar si la nivel national, nu te mai gandesti sa respecti atat de strict forma si esti dispus sa iti asumi anumite riscuri.


Trebuie respectata forma stricta intotdeauna?

Cu toate astea, in masura in care se poate, riscul asumat va trebui sa fie controlat pentru a nu se ajunge la accidentari. Daca te vei uita putin la videoclipuri cu antrenamentele celor mai buni culturisti ai lumii si o sa remarci ce forma de executie au, ca numai corecta nu este. Cei mai de succes culturisti profesionisti au descoperit, probabil instinctiv, daca nu in alt mod, ca stilul strict nu este cel mai productiv. De aceea, antrenamentul efectuat numai pe aparate, care te obliga, in general, la o executie stricta, nu e la fel de productiv ca antrenamentul cu greutati libere (bara, gantere).

Trebuie insa sa gasesti echilibrul corect intre ridicarea unor greutati mari, care sa solicite puternic muschii, si executia intr-un stil care e suficient de bun pentru a se adresa in principal zonei ce se intentioneaza a fi lucrata.


Flexiile trisate ajuta bicepsul sa creasca?

De ce trebuie subliniat acest lucru? Pentru ca exista si anumite persoane care exagereaza si, spre exemplu, la flexiile cu bara pentru bicepsi folosesc prea mult picioarele pentru a initia miscarea, scazand dramatic implicarea bicepsilor. S-ar putea sa dureze ceva timp pentru a afla unde se afla punctul dincolo de care bicepsul lucreaza, de fapt, mai putin, nu mai mult, prin adoptarea stilului trisat. Totusi, e clar ca o executie stricta, corecta, lenta, rigida, nu e compatibila cu folosirea unor greutati mari si, in special, nu e compatibila cu fortarea maririi greutatilor la noi niveluri, in fiecare luna.

Cresterea are legatura cu folosirea unor greutati mai mari, dar dincolo de acest lucru, asa-numitul stil trisat pare sa creasca incarcarea pe muschi in puncte cheie ale cursei miscarii. In aceste puncte, muschiul este in pozitia ideala pentru a recruta maximul de fibre, spune o teorie. Spre exemplu, la flexiile trisate, un exercitiu favorit al lui Arnold, el se inclina in fata dupa care ridica bara pana la nivelul umerilor, lasandu-se pe spate. Punctul de maxima incarcare, in acest caz, este jos, cand bratele sunt putin indoite, inainte ca antebratele sa formeze un unghi de 90 de grade cu bratele.

Sigur ca in executia trisata se afla un risc, te poti accidenta. Pe de alta parte, impingerea corpului sa ridice greutati mereu si mereu mai mari cere curaj, dar asta deosebeste un campion de restul practicantilor din sala.




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing