Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Cum se executa corect exercitiile la sala?


corecta executieDe-a lungul timpului am tot citit diverse articole si pareri despre cum sa executi corect anumite miscari, cum sa executi corect repetarile si in general, care sa fie postura corecta indiferent ce as alege sa fac, cardio sau ridicat de greutati.

Stilul de executie al exercitiilor

Acum vreo 30 de ani se mergea mult pe principiul: pe partea pozitiva trebuie sa misti greutatea timp de doua secunde, deci partea de contractie a muschiului sa dureze doua secunde, si patru secunde cea negativa, de elongatie a muschiului. Nu cred ca am respectat decat foarte rar aceasta formula pentru ca mi se parea foarte greoaie, extrem de rar am incercat-o si recunosc ca nici nu sunt genul care sa aiba rabdare sa foloseasca o astfel de executie. Daca vei incerca sa faci flexii pentru biceps in stilul acesta, vei observa ca te va solicita foarte mult si nu prea vei putea sa folosesti greutati mari. Lucrul interesant pe care l-am citit a fost acela ca niste campioni internationali ca Flex Wheeler si Paul Dillet, nici macar nu faceau miscarile complet, asta ca sa nu mai zic de stilul aparent neglijent si rapid in care trageau sau ridicau bara. Stilul lor era un fel de pompare continua a muschiului, deci nici nu se puneam problema timpilor 2-4. Jay Cutler, detinator al mai multor titluri de Mr. Olympia a declarat recent, intr-un interviu acordat revistei americane "Ironman", ca a fost criticat constant pentru stilul sau de executie a exercitiilor. Chiar si el il numeste „sloppy”, adica neglijent, dar puncteaza imediat ca ceea ce apare unui observator ca fiind o forma gresite este de fapt un stil de executie care s-a dovedit a fi cel mai eficient dupa doua decenii de antrenamente.

Cum trebuie sa executam exerctiile?

Toti avem structura noastra individuala, lungimi diferite ale tendoanelor, puncte usor diferite de atasare a acestora pe oase etc. A gandi ca exista un mod de executie perfect pentru toata lumea este ridicol. Chiar si un factor care pare neesential, cum ar fi marimea sportivului, are un impact asupra stilului de executie. Un tip de 130 kg, care face ramat cu bara din aplecat cu 180 kg, va face exercitiul altfel decat un tip de 90 kg, care face ramat cu 80 kg.”. Trebuie sa recunosc ca dupa ce am citit mai multe interviuri, am abordat executia exercitiilor mult mai relaxat: poate ca nu mai fac flexia completa ci decat 3 sferturi din miscare, nu mai indrept bratele la impinsul din culcat si nu mai trag bara pana sub barbie cand fac tractiuni la scripete. Important in principal este ca tu sa iti descoperi pozitiile si felul de executie care te ajuta pe tine sa progresezi, nu trebuie sa preiei formele de executie a exercitiilor de la alte persoane. Deci, principiul corect este: daca mie-mi merge, de ce sa nu continui asa?




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing