Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Cum sa te mentii hidratat dupa ce faci sport?


hidratareStudiile cele mai recente au aratat ca apa nu este cea mai buna sursa de hidratare. Am fost si inca suntem bombardati cu ideea ca bautul apei este indicat si supraindicat si fara apa nu putem trai samd. Eu deja nu mai suport sa aud cum se recomanda incontinuu consumul de apa si cum lumea se straduieste din rasputeri sa indeplineasca cerintele de 2 litri de apa zilnic. Expertii in fitness ne-au recomandat in repetate randuri sa bem apa sau o bautura sportiva pentru rehidratarea dupa efort fizic, insa conform noilor cercetari, nu acestea sunt cele mai utile in atingerea acestui obiectiv.

Cum sa te hidratezi mai eficient?

Se pare ca inlocuirea unei parti din cantitatea de bautura sportiva cu o proteina ar fi mult mai indicat. In studiile recente, cercetatorii au comparat efectele rehidratarii cu proteina din lapte dupa un antrenament in conditii climatice cu temperaturi ridicate. Bauturile aveau un continut identic de electroliti si calorii. Ceea ce era diferit la cele doua este ca una continea si proteine din lapte. 8 barbati au fost supusi testului iar in urma efortului au pierdut 1,9% din greutate. Apoi au primit bauturi de rehidratare cu care au refacut in proportie de 150% din pierderea de lichide care contineau fie 65 g de carbohidrati fie 40 g carbohidrati plus 25 g de proteina, la litru.

Ce efecte au bauturile de dupa antrenament asupra hidratarii?

Inainte, dupa si la 4 ore dupa antrenament le-au fost prelevate probe de urina. Dupa rehidratare, cantitatea de urina a fost mai mare la grupul care a primit bautura alcatuita exclusiv din carbohidrati. Retentia a fost mai mare in cazul celor care au primit si proteina. Prin urmare, proteina adaugata a ajutat la o rehidratare mai buna dupa efort. Un gram de proteina din lapte retine mai mult lichid decat un gram de carbohidrat. De fapt, proteina din lapte, precum izolatul de zer, este cea mai buna solutie pentru recuperare si cresterea masei musculare cand e luata imediat dupa antrenament, plus ca ajuta si la rehidratare. Mai e putin si vine vara, deci ganditi-va bine ce alegeri faceti inca de pe acum!




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing