Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Cum sa slabesc usor, repede si sa ma mentin?


slabireCurele de slabire sunt la mare moda. De ce? Simplu, pentru ca rata obezitatii este in plina crestere. Desi e mai simplu sa previi, multi ajung sa trateze atunci cand este prea tarziu. Important este totusi ca ajung sa constientizeze faptul ca au o problema de sanatate si ca trebuie sa ia masuri.

Aparent, a slabi nu este mare filozofie, dar cine a tinut macar o data in viata lui o cura de slabire stie ca pe parcurs apar probleme nebanuite, dintre care cea mai dura si neplacuta este lipsa progreselor sau ingrasarea excesiva.

Trucuri pentru slabire usoara si ce trebuie sa eviti daca nu vrei sa te ingrasi

Eu, din nou, sustin ca acestea sunt niste reguli de bun simt, pe care daca le respecti cu perseverenta vei vedea cum rezultatele vor aparea chiar destul de repede.

1. Nu faci suficient efort fizic

Acesta este unul dintre aspectele pe care oamenii nu vor sa le inteleaga cand vine vorba de slabire: fara efort fizic, rezultatele sunt modeste, apar greu si dureaza putin. Ce tip de efort fizic este cel mai recomandat? O combinatie de antrenament cardio de intensitate medie spre mare si antrenament cu greutati. Trebuie sa faci minim 3 antrenamente cardio pe saptamana a cate 30-60 de minute. La inceput e bine sa te limitezi la o intensitate mica spre medie insa va trebui sa avansezi treptat si sa iesi din zona de confort.

O varianta de antrenament cardio pe care eu o recomand cu caldura este cea a antrenamentului pe intervale de intensitate crescuta (HIIT). Acest tip de antrenament va declansa ceea ce se cheama efectul caloric postefort, mai exact, vei arde calorii si dupa incheierea antrenamentului. Alaturi de antrenamentul cardio va trebui sa incluzi si cel putin doua antrenamente de forta: ori alegi fullbody, ori alegi partea inferiora + partea superioara a corpului. Nu uita ca muschii sunt cei care ard calorii!

2. Mananci prea mult

De multe ori ne subestimam consumul caloric al unei zile. Mai ales daca mancarea nu provine din surse naturale, usor cuantificabile. Un meniu de-al unui lant celebru de fast food contine cam 900-1000 de calorii, insa asta nu cred ca vine ca o surpriza.

Daca stai sa te gandesti, asta inseamna jumatate din necesarul caloric al unei zile pentru un barbat si nici macar nu te va satisface pentru o lunga perioada de timp. Incearca sa iti deschizi un jurnal in care scrii ceea ce consumi, dar iti si calculezi caloriile cat mai exact. Pentru slabire, trebuie sa elimini 500 de calorii din necesarul zilnic de mentinere.

3. Nu te odihnesti suficient

Conform studiilor cercetatorilor belgieni, se pare ca exista o legatura intre numarul de ore pe care le dormiti si riscul de a dezvolta obezitate. Privarea de somn afecteaza secretia de cortizol, unul din hormonii care intervin in reglarea apetitului. In final se ajunge la accelerarea procesului de acumulare a grasimii.

Daca scopul tau este sa slabesti, este foarte important sa iti asiguri necesarul de somn. Incearca sa dormi cel putin 7 ore pe noapte, pentru a evita iritabilitatea, nervozitatea si morocaneala de pe parcursul zilei, dar, desigur si slabirea.

4. Te stresezi prea mult

Nu mai este o noutate ca stresul te poate ingrasa. Stresul creste constant productia de cortizol, ceea ce induce o marire a apetitului si in plus favorizeaza depunerea excesului de grasime in regiunea abdominala. Depozitarea grasimii in zona abdominala conduce la aparitia unor boli ca diabetul, ateroscleroza, infarctul miocardic.


5. Nu te tii de antrenamente si de planurile alimentare

Daca vrei sa slabesti, atunci va trebui sa te disciplinezi si sa iti respecti angajamentele de la inceput. Alege-ti un program de antrenament bine construit si adaptat nevoilor si posibilitatilor tale. Odata ce avansezi, va trebui sa ii aduci modificari.

6. Weekend-ul strica toata schema

Pentru sanatatea psihicului tau, poti alege in weekend sa mananci ceva ce in mod normal, regimul tau nu ti-ar permite. Aceasta tratatie va trebui sa iti indeplineasca pofta, nu va inseamna ca poti manca 300 de mici cu multa bere sau jumatate de tort. Incearca sa ai si un weekend activ, iesi la o plimbare, la un tenis, la drum cu bicicleta.

7. Vrei rezultate cat mai rapide

Specialistii recomanda ca scaderea in greutate sa se faca cu maxim 0,5-1 kg pe saptamana. Pentru atingerea acestui obiectiv, va trebui sa reduci necesarul caloric cu 500 de calorii. Nu este un lucru greu, trebuie numai sa iti masori consumul caloric zilnic. Aceste calcule nu trebuie facute la sutime de gram, ci doar niste aproximari care sa fie cat mai apropiate de realitate.

Permite-i organismului sa se adapteze noului stil alimentar si nu ii cere sa iti arate schimbari in greutate la fiecare cantarire zilnica. Cel mai indicat este sa te masori dimineata, ideea este sa respecti momentul zilei.

8. Ai o problema medicala

Unele afectiuni si unele medicamente contribuie la cresterea in greutate. Una dintre aceste boli este disfunctia tiroidiana. Deficienta secretiei de hormoni tiroidieni produce o scadere a ratei metabolice, ceea ce conduce la ingrasare.

Daca metodele clasice de slabire par sa nu functioneze, mergi la un consult endocrinologic. De asemenea, unele medicamente au ca efect secundar ingrasarea. Printre acestea se numara unele anticonceptionale, corticosteroizi orali, medicatia antidiabetica, antipsihoticele.

9. Ai atins faza de stagnare

Oricine ajunge la un moment dat sa atinga a faza de platou, adica de stagnare in evolutie. Pe masura ce corpul se adapteaza la antrenamente, devine mai eficient si astfel cheltuiala calorica se reduce. Progresele incetinesc si la un moment dat se opresc.

Cauzele posibile ale platoului ar putea fi: repetarea aceluiasi program de antrenament (modifica unele parti ale programului la 4-6 saptamani); consum caloric inadecvat (daca organismul nu primeste suficient „combustibil” pentru a sustine activitatea fizica, atunci e posibil ca scaderea in greutate sa se opreasca); supraantrenament.




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing