Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Cum afecteaza alcoolul evolutia la sala?


alcoolAm mai vazut discutandu-se pe forumuri daca alcoolul iti afecteaza evolutia in culturism sau daca acesta nu te poate ajuta chiar fiind of forma de carbohidrati cum este berea, de exemplu. Si mai multe persoane s-au interesat daca a consuma alcool (in special bere) inainte de antrenament are vreun efect negativ asupra performantei.

Cat alcool este permis sa bei?

Cred ca nu mai este un secret pentru cineva ca un consum exagerat de alcool are efecte negative asupra sanatatii, insa haideti sa lamurim relatia intre alcool si performanta sportiva. Alcoolul pur aduce in organism 7 kcal/gram; daca vorbim in termeni practici, o doza de 100 ml de gin are 124 kcal, in timp ce 350 ml de bere contin 146 kcal, 13 g de carbohidrati, urme de vitamina B si, in functie de brand, anumite doze de minerale. Tipurile de bere “light” sau fara alcool au mai putine calorii si uneori mai putini carbohidrati.

Continutul caloric al vinului este cam acelasi pentru toate felurile de vin – un pahar de 100 ml cu vin contine aproximativ 72 kcal, 1g de carbohidrati si mici cantitati de vitamine si minerale. Vinurile dulci pot contine pana la 90 kcal in 70 ml. Alcoolul are un efect depresor asupra sistemului nervos central, ceea ce inseamna ca ii incetineste functiile – cum ar fi memoria, perceptia vizuala si vorbirea, per total diminuand capacitatea de functionare a intregului organism.

Poate te va surprinde urmatoarea informatie, insa cantitatea de alcool care te ameteste si te imbata nu se afla la mare distanta de cea care te poate omori. Motivul pentru care oamenii nu mor frecvent prin intoxicatie cu alcool este ca stomacul nostru este foarte sensibil si apare rapid reflexul de voma. Intoxicatia acuta cu alcool se manifesta prin tremor, anxietate, iritabilitate, greata si coma, reducerea functiilor mentale, vertij, coma si chiar deces.

Cum afecteaza alcoolul un culturist?

Alcoolismul cronic afecteaza toate organele, in special ficatul, inima, creierul, muschii si in plus poate produce deficiente nutritionale, incluzand aici tiamina, vitamina B6 si calciul. Pentru ca alcoolul deprima sistemul nervos central, el reduce capacitatile mentale si fizice si scade performanta sportiva. Chiar si un consum moderat de alcool inainte de un concurs poate afecta performanta, in special acuratetea miscarilor, echilibrul, viteza de reactie, coordonarea complexa si de finete si procesarea informatiilor.

De asemenea, consumul de alcool influenteaza in mod negativ si forta, rezistenta musculara si capacitatea aeroba.

Un studiu arata ca alergatorii care au baut alcool inainte de o proba de alergare pe banda au inregistrat o frecventa cardiaca mai mare, nivele mai crescute ale glicemiei si chiar probleme in a termina cursa, comparativ cu cei care nu au baut alcool.

Alcoolul face parte din lista substantelor dopante, dar numai in anumite sporturi, cum ar fi tirul cu arcul sau pistolul. Se folosea de catre sportivi pentru ca se considera ca, in doze mici, reduce anxietatea si tremorul mainilor, crescand astfel performanta, insa in realitate are un efect negativ asupra performantei pentru ca reduce coordonarea mana-ochi, precum si capacitatea de concentrare.

Conduce consumul de alcool la boli cardiovasculare?

Este clar ca un consum excesiv de alcool mareste sansele de aparitie a bolilor de inima, insa studiile arata ca un consum moderat este asociat cu o reducere a incidentei bolilor cardiovasculare. Consumul zilnic a 300 ml de bere sau 150 ml vin sau 45 ml tarie poate conduce la cresterea nivelului de HDL colesterol, o fractiune a colesterolului care protejeaza impotriva bolilor de inima.

Concluzia este ca un consum moderat este acceptabil, insa sportivii ar trebui sa evite consumul de alcool, cel putin in perioadele in care vor sa slabeasca si sa se defineasca.




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing