Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Cresterea in masa musculara a unui membru accidentat


Un studiu european publicat în Jurnalul European al Fiziologiei aplicate a adus niste raspunsuri asupra dezvoltarii fortei si masei musculare. Aceste raspunsuri sunt menite sa ajute sportivii in ceea ce priveste dezoltarea musculaturii chiar si in conditii vitrege.

Studiul efectuat în 1997 pe un grup de 31 de tineri in varsta de aproximativ 22 de ani, ce erau aflati într-o conditie fizica normala. Studiu a constat în realizarea unui exercitiu pentru triceps la un aparat special realizat pentru acest tip de exercitiu.

Pe o perioada de 9 saptamâni ei eu facut extensii cu o singura mâna, de 3 ori pe saptamâna, in jur de 3-5 serii. Acesti respondenti au fost împartiti în 3 grupe. Prima grupa a lucrat cu greutati mari ce le dadea voie efectuarea a doar dbratoua repetari pe serie, a doua serie de subiecti a efectuat exercitii cu greutati medii ce permiteau realizarearea unui numaru maxim de 7 repetari, iar cel de-al treilea grup cu greutati mai mici putea efectua 10 repetari pe serie.

Exercitiul a fost efectuat cu bratul opus celui de baza (adica cu bratul stang in cazul dreptacilor) in timp ce celalalt brat a fost folosit ca element de control si sustinere. Dupa cum se si preconizase, cresterea fortei maximale (adica greutatea maxima cu care poti efectua o repetare) era, la sfârsitul celor 9 saptamani, cu mult mai imbunatatita la grupul care a efectuat exercitiile cu cele mai mari greutati.

Greutatea cu care ei au reusit sa efectueze o repetare a crescut cu 10,1%, in timp ce la celelalte doua grupuri aceasta a crescut dar mai putin, marindu-se doar cu 6,6%. Cresterea in masa musculara a fost observata doar de participantii ce au apartinut de grupul care a lucrat cu greutati medii, efectuând 7 repetari pe serie. Suprafata sectiunii tricepsilor s-a marit cu 2,8%. Este foarte interesant si faptul ca acest grup a efectuat, potrivit calculelor matematice, cu 70% mai mult lucru mecanic decat celelalte doua grupe, ceea ce sugereaza faptul ca, pentru a obtine hipertrofierea musculaturii, a misca cat mai multe kilograme pe o distanta cât mai mare într-un timp cat mai scurt, este crucial.

A treia echipa - rezultate uluitoare

Surpriza majora a venit insa de la grupul care a lucrat cu greutatile cele mai mici (10 repetari pe serie) unde si bratul care nu a fost antrenat a progresat în ceea ce priveste forta la fel ca cel antrenat. Acest lucru sugereaza faptul ca a avut loc o adaptare neuromusculara, ca rezultat al unui transfer incrucisat asa cum l-au denumit cercetatorii.

Aceasta informatie este foarte importanta pentru cei care, din diferite motive au suferit unele accidentari, nu mai au posibilitatea de a-si antrena pentru o perioada unul din brate sau unul din picioare. Faptul ca cineva are un brat în gips nu va mai fi o scuza valabila deoarece prin antrenamentul la celalalt brat neafectat se poate mari si masa musculara a bratului accidentat. Si totul prin intermediul unor greutati mici.

 




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing