Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Ce trebuie sa stii despre dieta Atkins?


dieta atkinsProbabil ca dieta Atkins este una dintre cele mai testate si discutate diete la ora actuala. A aparut prin anii '80 si a fost creata desigur de doctorul Atkins, venind cu idei revolutionare la vremea respectiva. Dieta Atkins are in principiu o mare regula de baza: reducerea drastica a carbohidratilor din alimentatia zilnica.


Da rezultate dieta Atkins?

Eliminarea carbohidratilor va conduce in prima faza la o scadere destul de serioasa in greutate intr-un timp relativ scurt. Din pacate nu se poate vorbi in momentul respectiv de o scadere a tesutului adipos, ci mai mult de o pierdere a lichidelor din organism, insa daca dieta Atkins este tinuta cu strictete pe o perioada mai lunga de timp, atunci scaderea se va putea observa si la nivelul tesutului adipos. Datorita scaderii dramatice in greutate din prima faza, dieta a fost foarte populara inca de la inceputul lansarii ei.

In timp, 20 de milioane de americani au folosit acest regim cu destul de mult succes pentru scaderea si controlul greutatii corporale, in ciuda impotrivirii multor doctori nutritionisti care au contestat-o in special pentru ca permite consumul multor grasimi animale. Vestea buna pentru gurmanzi este aceea ca aceasta dieta este foarte permisiva, smantana, baconul, untul, salamul, ouale fiind doar cateva exemple.

In mod curios, in ciuda consumului mare de grasimi animale, colesterolul scade, presiunea arteriala scade si alti parametri scad. Doctorul Atkins a concluzionat ca, de fapt, carbohidratii sunt de vina pentru hipertensiune si colesterolul marit al multor persoane.

Cele 4 faze ale dietei Atkins:

  1. Faza  1. Dureaza 14 zile si este probabil cea mai dificila parte. Elimina carbohidratii cate putin, gradual, pana ajungi la doar 20 g pe zi. Asta ar insemna sa reduci numarul feliilor de paine si dulciurile la minimum. Sunt permise: mezelurile (salam, sunca, crenvursti), carnea, ouale, branza (in cantitati mai mici), lactatele, pestele, cafeaua neindulcita, legumele. Sunt interzise: alunele, alcoolul, nucile, semintele de dovleac sau floarea-soarelui, cartofii sau alte legume bogate in amidon.
  2. Faza  2. Cantitatea de carbohidrati poate creste usor, cu cateva grame. Alimente permise sunt aceleasi ca la prima faza si in plus: nucile, alunele, semintele de floarea-soarelui si dovleac, alcoolul si cartofii albi, in cantitati foarte mici. Ar trebui sa scazi in greutate saptamanal, treptat. Cand ai ajuns la greutatea dorita, atunci poti trece la faza urmatoare.
  3. Faza  3. Se vor introduce cateva grame de carbohidrati in plus, dar va trebui sa iti monitorizezi zilnic greutatea corporala. Daca greutatea creste, atunci revino la faza 2. Introdu alimente noi pentru a evita monotonia, dar evalueaza-ti zilnic impactul.
  4. Faza  4. Este cea de mentinere, ceva mai lejera, dar nu permite consumul crescut al carbohidratilor. Puteti manca fara griji carnati, salam, sunca, orice fel de carne, cantitati mici de branza, ulei, unt, oua prajite etc. si cantitati foarte mici de fructe, cartofi si aproape deloc paine, fìnoase, orez. Unele studii facute in SUA au scos in evidenta faptul ca femeile care au urmat dieta Atkins au slabit de doua ori mai repede decat cele care au urmat alte programe.



Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing