Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Ce trebuie sa stii cand esti incepator in mersul la sala


incepator fitnessAi luat decizia de a trata cu seriozitate sportul? Ai decis ca vrei sa mergi la sala si sa te antrenezi in mod eficient si sa vezi rezultatele cat mai rapid posibil? In primul rand te felicit pentru alegere si trebuie sa precizez ca este foarte important sa cunoscti anumite lucruri inainte de a te apuca pentru a evita anumite dificultati pe care le-ai putea resimti.

Am citit o statistica din Occident care spunea ca la inceputul fiecarui an cam 2 milioane de oameni se pun pe antrenamente de fitness si culturism si ca aproximativ 90% si renunta pana vine vara. Cam trista statistica as spune eu dar cu siguranta motivul principal este lipsa de informare si asteptarile nejustificate.

Ce trebui sa stii daca esti incepator in mersul la sala?

1. Nu... da maine. Evita sa spui "okok, ma duc, dar nu de azi, ma duc maine". Stiu ca inceputurile sunt grele si mai ales daca ai o viata ocupata, gasirea unei brese in programul tau pe care sa o aloci antrenamentelor poate fi dificila. In cazul in care te sperie ideea de a merge la sala si de a-ti construi un sistem de antrenament extrem de amplu, atunci propune-ti ceva light pentru inceput si gandeste-te ca vei evolua. Asa ca du-te la sala, fa un program usurel dar care sa te satisfaca si "... de maine", baga unul mai complicat putin. Ia-o incetul cu incetul.

2. Primul antrenament serios pe care trebuie sa il faci este cel al creierului. Mintea noastra se adapteaza greu la nou insa acesta este un proces natural prin care va trebui sa treci. Daca iti vei creste gradual "noutatea" pe care o intreprinzi, atunci vei acorda si creierului timp de a se obsinui cu ideea si nu va transmite mesaje disperate de opozitie la schimbare. Plus ca asa vei putea sa te feresti si de febra musculara care te-ar cam speria la inceput.

3. Gaseste-ti un partener cu care sa iti faci antrenamentul. Statisticile arata ca a avea un partener de antrenament reprezinta una dintre cele mai bune motivatii si scade riscul de a te lasa rapid de sala. Un partener nu te va ajuta numai fizic la antrenament, ci te va ajuta si psihic, te va face sa simti o oarecare nevoie de a progresa, va emite pretentii si asteptari. Daca partenerul tau de antrenament are si ceva experienta, atunci va fi si mai bine pentru ca vei avea un model de urmarit si iti va oferi si cateva sfaturi utile.

4. Nu te feri de suplimentele nutritive, ia-le de cum ai decis sa incepi antrenamentele. Scoate-ti din minte ideea ca suplimentele sunt numai pentru persoanele avansate in culturism, suplimentele sunt pentru toti o necesitate. Suplimentele nutritive ar trebui sa fie folosite chiar si de persoanele care nu depun eforturi la sala. Gandeste-te ca odata ce vei depune efort, vei transpira intens, organismul tau va simti nevoia crescuta de vitamine si minerale, dar si de proteine, carbohidrati etc. Partea buna in faptul ca esti incepator este ca la inceput cresti cel mai mult, in mod deosebit daca ai intre 16 si 19 ani si nu ai mai prea facut sport. In primul an de program de antrenament se creste cel mai repede si mult.




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing