Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Ce trebuie facut in momentul in care te-ai accidentat la sala?


accidentariIn ultima perioada am tot auzit de persoane care s-au accidentat si gandirile difereau de multe ori: continui sa trec peste durere, nu pot renunta la antrenament sau varianta opusa, cea a celor care alegeau pauza. Eh, cei din urma in mod evident ca trebuiau sa isi ridice intrebarea fireasca: cand vor putea sa reia antrenamentele fara sa isi puna in pericol sanatatea?


Cand pot reincepe antrenamentul dupa ce m-am accidentat?

Raspunsul, la aceasta intrebare simpla poate parea si el simplu insa nu este chiar asa, pentru ca fiecare situatie in parte este unica si fiecare individ are particularitatile lui. Se poate intampla ca un sportiv sa se intoarca la antrenament prea devreme si in asa fel este posibil ca traumatismul lui sa nu se fi vindecat complet si problema sa se cronicizeze, devenind mult mai greu de tratat.

Pe de alta parte, daca asteapta prea mult pana la reinceperea antrenamentelor exista sanse sa isi iasa din forma (mai exact, sa sufere procesele de deconditionare si dezantrenare), ceea ce poate fi o problema delicata, in special in cazul sportivilor de performanta.


Cum pot evita accidentarile?

Nimeni nu isi doreste sa se accidenteze si toata lumea este prevazatoare, insa uneori neprevazutul se petrece si atunci trebuie sa fii pregatit. Cea mai buna cale pentru a reduce timpul de recuperare dupa un traumatism este sa ai o forma fizica foarte buna inainte ca acesta sa se petreaca. Studiile au aratat ca indivizii bine antrenati au avut o perioada mult mai scurta de refacere, decat cei care aveau o conditie fizica proasta. In mod evident, perioada de recuperare poate varia de la una mai scurta pana la una mai lunga, in functie de gravitatea traumatismului.


In timpul fazei acute de recuperare, va trebui sa aplici principiul RICE (rest, ice, compression and elevation - odihna, aplicare de gheata, compresie, ridicarea membrului afectat) si sa mergi la un medic, pentru ca unele traumatisme sunt mai grave decat par la prima vedere si necesita tratamente mai complexe sau pur si simplu aplicarea unor dispozitive care sa imobilizeze membrul, medicamente antiinflamatoare etc. In perioada cat iti este indicata limitarea solicitarilor la nivelul partii traumatizate, este totusi nevoie sa ramaneti in forma, iar acest lucru este posibil doar daca aveti activitate fizica. Cu acordul medicului, poti face inot sau poti face exercitii de forta pentru partile sanatoase ale corpului. Recapatarea fortei si a amplitudinii de miscare este urmatorul obiectiv dupa ce traumatismul este vindecat (aspect constatat de catre medic). Reluarea efortului fizic se va face treptat si se va merge pana in punctul in care apare durerea usoara, dar nu mai departe. Pe masura ce forta si flexibilitatea incep sa revina la normal, te poti antrena la 50-70% din capacitatea maxima, timp de cateva saptamani. 


Ghid pentru cei care au suferit o accidentare:

  • cand nu mai aveti dureri locale
  • cand amplitudinea de miscare este completa (comparati cu partea sanatoasa)
  • cand forta a redevenit normala sau aproape normala (in comparatie cu partea sanatoasa)
  • cand nu mai exista edem local
  • in cazul traumatismelor membrelor inferioare – cand puteti sa sprijiniti toata greutatea corpului, fara sa schiopatati
  • in cazul traumatismelor membrelor superioare – cand puteti face miscari de aruncare, farà avea durere



Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing