Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Ce tip de proteina sa aleg?


tipuri proteineTermenul "proteina" il auzim toata ziua buna ziua cand ne aflam prin medii de sportivi, in special culturisti. Toti cam stiu ca o alimentatie care contine suficiente cantitati de proteine va conduce cu siguranta la rezultate satisfacatoare in urma antrenamentelor intense la sala.

Ce tip de proteina este cea mai buna?

Prin urmare, atunci cand se alcatuieste un plan nutritional, care are ca scop hipertrofia musculara, se recomanda folosirea surselor de proteine adecvate fiecarui moment al zilei. Folosirea inteligenta a diferitelor surse de proteina maximizeaza rezultatele si previne intrarea masei musculare in starea de catabolism. Momentele zilei in care administrarea proteinelor este esentiala sunt: dimineata, imediat dupa trezire, inainte de antrenament, dupa antrenament si seara, inainte de culcare.
Majoritatea studiilor au arata faptul ca la trezire organismul se afla intr-o stare de catabolism, avand un nivel de nitrogen extrem de scazut. Prin urmare, administrarea unui supliment care contine proteina cu absorbtie rapida  si medie este indicat. Inainte de antrenament sunt recomandate suplimentele cu mai multe surse de proteina si, evident, cu niveluri de absorbtie diferita. Un astfel de supliment, pe langa faptul ca va induce un flux constant de amino acizi in sange, va proteja organismul impotriva proceselor catabolice din timpul antrenamentelor. Un alt moment important este cel de dupa antrenament, atunci cand „se deschide fereastra anabolica”. O investitie inteligenta pentru momentul post-antrenament este in amino acizi si suplimente proteice cu absorbtie rapida. Seara, inainte de culcare, administrarea unei proteine cu absorbtie lenta este indicata.

Inainte de a va achizitiona un supliment proteic este bine sa cititi cu atentie informatiile nutritionale ale produsului, sa verificati care este concentratia de proteine la 100 de grame de produs si per portie, sa verificati care sunt sursele proteinei si eventual care este concentratia in care se gaseste fiecare dintre ele in acel produs. de multe ori poti fi confuzionat de niste termeni in engleza pe care nu ii intelegi exact. Cel mai des intalniti pe etichete: protein isolates, protein concentrate, ion exchange filtered whey protein isolate, cross flow micro-filtered whey protein isolate, hydrolyzed whey protein isolate.


Care sunt diferentele intre concentrat/izolat/hidrolizat proteic?

1. Concentratele proteice contin de obicei proteine in concentratii ce variaza intre 40 si 85%. Au un nivel scazut de colesterol si grasimi si au niveluri ridicate de compusi bioactivi. Contin si carbohidrati, in cazul zerului, sub forma de lactoza. Acestea sunt obtinute printr-un proces de ultrafiltrare care elimina lactoza si mareste concentratia de proteine si grasimi, dar care pastreaza valoarea biologica a proteinei.

2. Izolatele proteice, in special cele din zer, contin concentratii mari de proteine, peste 85%. Avand in vedere ca in procesul de eliminare a lactozei si a grasimii se folosesc uneori temperaturi inalte sau/si medii acide, acestea pot denatura proteina micsorandu-i astfel valoarea biologica. Izolatele proteice, pe eticheta carora se mentioneaza faptul ca sunt obtinute prin prelucrare la temperatura joasa, sunt superioare celorlalte. Izolatele proteice  contribuie la cresterea nivelului de antioxidanti in organism, stimuleaza sistemul imunitar si raspunsurile hormonale.  De obicei, izolatele sunt optimizate sa contina cele mai bune combinatii de amino acizi pentru a imbunatati performantele atletice. Izolatul proteic este foarte solubil si absorbit de catre organism mult mai rapid decat alte proteine. Poate ajuta la scaderea greutatii corporale prin stabilizarea nivelului glicemiei si reducerea senzatiei de foame.

3. Hidrolizatul proteic este un izolat a carui structura de amino acizi a fost rupta din punct de vedere enzimatic sau, altfel spus, a fost predigerat. In consecinta, acesta este absorbit mai usor de organism. In ciuda acestui beneficiu, costul hidrolizatului este mai mare si, de multe ori, in urma procesului de fabricare, produsul prinde un gust neplacut, amarui.


Ion exchange filtered whey protein isolate este un izolat proteic in care proteinele sunt separate prin folosirea unei sarcini electrice si a altor procese chimice. Desi nu pastreaza nealterat profilul de amino acizi ai proteinei, izolatele astfel obtinute au o concentratie de proteine remarcabila (97-98%). Cross flow micro-filtered whey protein isolate este tot un izolat proteic, insa obtinut printr-un proces de filtrare fara substante chimice, care utilizeaza filtre naturale ceramice pentru a izola proteina  de  alte  elemente nedorite (lactoza, grasime, sodiu.) Acest proces pastreaza nedenaturat profilul proteinei, spre deosebire de cel cu schimb de ioni. Desi costul lor este mai mare decat al celorlalte, izolatele produse prin acest proces se remarca prin concentratia de calciu mai mare, iar cea de sodiu mai mica.




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing