Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Ce proteine sunt bune pentru masa musculara


Proteinele sunt nutrientii principali responsabili cu cresterea si refacerea structurilor organismului uman, de aceea este foarte important ca noi sa stim de unde sa ne procuram doza zilnica necesara.

Importanta proteinelor in alimentatia unui culturist

Fara ajutorul proteinelor organismul nu putea sa repare fibrele musculare ce au fost distruse pe toata durata exercitiilor si, de asemenea, nici nu ar fi capabile sa construiasca muschi mari si puternici.
Componentele ce intra in alcatuirea proteinelor sunt numite aminoacizi. In organism exista aproximativ
80 de tipuri de aminoacizi, din care in jur de 20 au rolul de a contribui in cresterea si refacerea musculaturii. Din acestia, doar noua sunt clasificati ca aminoacizi esentiali fiindca fara ei cresterea si repararea structurilor musculare nu ar fi posibila. Cealalta parte de aminoacizi sunt responsabili de crestere dar se poate continua si fara prezenta lor, de aceea ei se numesc aminoacizi neesentiali; In ceea ce priveste cresterea ei au doar un rol suplimentar.

De unde procuram proteinele?

Atunci cand dorim sa mancam ar trebui sa avem mereu in minte: „Daca vrei sa faci muschi, trebuie sa mananci muschi!”.Asadar, cea mai buna sursa de proteine este carnea. Carnea rosie precum
cea de oaie, miel sau porc este plina de proteine deoarece ea contine toti aminoacizii esentiali in cantitati mari. Cu toate acestea, daca aruncam o privire mai atenta asupra tuturor dietelor folosite de cei mai buni  culturisti, vom putea observa faptul ca odoar  mica parte din ei consuma cantitati semnificative de carne rosie, mai alim bogales in perioada cand au loc competitiile.

Proteinele din carnea alba si carnea de peste

Acesti campioni stiu ca cea mai buna sursa de proteine este carnea alba si cea de peste. Ea se gaseste la pieptul de pui sau la curcan si pestele (mai ales cel alb) sunt superioare.Ele contin un procent mare de proteine si au o cantitate foarte mica de grasimi. Daca ar fi sa analizam o bucata de carne de miel, oaie sau porc vom afla ca aceasta contine mare cantitate  de grasimi saturate.

Daca noi consumam in mod regulat astfel de produse, vom avea toate sansele de a iesi din forma, de a ne pierde definirea si de a ne ingrasa. Un astfel de consum cativa ani consecutiv, este foarte probabil sa faceti parte din categoria celor care au viata amenintata de o boala cardiaca sau a sistemului circulator. Pe de cealalta parte, daca vom consuma  carne alba si peste, care contin cantitati mult mai mici de grasimi saturate, organismul se va mentine sanatos si veti fi intr-o forma de invidiat.

Mitul oualelor crude

Exista o groaza de filme care sa va aminteasca de atletii ce consumau foarte multe oua. Drept exemplu avem  filmul „Rocky”. In acest film  antrenamentul de dimineata era precedat de un amestec din oua crude. Albusurile sunt bune pentru sanatate pentru ca sunt  o sursa excelenta de proteine, dar galbenusurile sunt daunatoare siluetei din cauza aportului mare in grasimi. Mai mult, ideea ca ouale crude sunt bune pentru sanatate e neadevarata fiindca de cele mai multe ori organismul intalneste dificultati in ceea ce priveste absorbtia nutrientilor continuti in ouale crude, fapt ce poate duce la dereglari de ordin  gastric.

Alte surse de proteine

Produsele lactate, cerealele si unele legume sunt  surse bune de proteine. Cu toate acestea, ele sunt inferioare pestelui si carnii deoarece nu sunt inzestrate cu aminoacizii esentiali.

Care sunt orele cele mai bune cand putem sa mancam?

Organismul nostru nu poate sa depoziteze proteine,de aceea este necesar sa mancam zilnic cat mai multe
alimente bogate in acesti nutrienti si daca dorim ca procesul de refacere si crestere sa se petreaca. Aceast lucru face lumina asupra faptului ca unii culturisti iau mese moderate zilnic doua-trei ore, mentinandu-si  astfel un nivel constant de proteine in organism. Ei beneficiaza in acest mod de o crestere optima. Nu este nicio utilitate in Consumul unor cantitati mari de hrana bogata in proteine, in doze foarte mari si intr-o  singura administrare zilnica.


Ce cantitate de mancare este buna pentru organism?

Cei care se ocupa de culturism dezbat foarte des aceasta problema a consumului de alimente bogate in nutrienti. Este recomandat in jur de un gram pe kilogram-corp, dar se poate ajunge pana
la patru grame pe kilogram corp la culturistii profesionisti de sex masculin. In general, cantitatea utilizata de culturisti se afla undeva intre 2 si 2,5 grame pe kilogram-corp. Un aport mai mic inseamna oprirea organismului din consumul de resurse necesare dezvoltarii si refacerii, iar, pe cealalta parte, a consuma mai mult decat doza zilnica recomandata inseamna pierdere de energie si resurse financiare, deoarece majoritatea oamenilor nu sunt capabili sa metabolizeze aceasta cantitate intr-o singura zi.
Exista si culturisti care metabolizeaza mai mult decat aceste valori insa ei fie iau steroizi (care maresc puterea organismului de a absorbi proteine), fie sunt altfel formati din punct de vedere genetic.

Ce fac suplimentele proteice?

Unele suplimente au capacitatea de a contribui la refacerea, repararea si cresterea masei musculare, fiind extrase din cele mai bune surse naturale de proteine si realizate dupa metode care permite absorbtia intestinala facila. Daca un supliment este de calitate, el are efecte benefice indiferent de momentul in care el este administrat. Totusi, avantajele cele mai mari se obtin imediat dupa ce antrenamentul a fost efecuat deoarece cand organismul poate sa asimileze mai multi nutrienti decat in orice alt moment.

 




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing