Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Cati carbohidrati trebuie mananci cand vrei sa slabesti?


carbsExista o permanenta dezbatere pe tema consumului de carbohidrari. Da, sunt huliti, sunt interzisi, sunt redusi, dar sunt din pacate si cei care reprezinta forma principala de energie pentru organismului nostru. Deci oricat i-am critica tot va trebui sub o forma sau alta sa ii includem in alimentatia noastra. Pe de alta parte, mai exista si problema gustului: sunt ai naibii de gustosi si pentru multi reprezinta o mare corvoada sa renunte ei. Un lucru este cert: in perioada de masa avem nevoie si voie sa consumam cantitati mai mari de carbohidrati decat in perioada de definire.

Este indicat sa reducem drastic numarul de carbohidrati in perioada de definire?

Multi culturisti aleg sa minimizeze cantitatea de carbohidrati cand incearca sa slabeasca. Unii ajung sa scada foarte mult carbohidratii, poate chiar pana aproape de zero, in timp ce altii adopta o strategie mai moderata si mai indicata in opinia mea. In multe cazuri, reducerea drastica a unui macronutrient va conduce la probleme de sanatate. Ceea ce pot spune cu siguranta este ca perioadele scurte de reduceri severe pot conduce ca organismul sa creada ca este in modul de slabire. Un exemplu bun in acest sens este dieta Atkins care recomanda ca, pentru cateva saptamani, sa fie luati cam 35 g de carbo pe zi pentru a invata corpul sa arda din grasimi pentru energie.

Legatura dintre carbohidrati si insulina

Intr-un interviu al unei reviste internationale din domeniu, cercetatorul Gary Taubes, spunea ca strategia cea mai buna pentru slabire este controlul carbohidratilor. El a declarat ca tesutul nostru adipos este controlat de propriii hormoni, insulina in mod deosebit. Cu cat nivelul de insulina este mai mare, cu atat mai multe calorii va stoca corpul sub forma de grasime. Cu cat ai mai multi carbohidrati in dieta, cu atat mai multa insulina va secreta corpul. Prin urmare, marele secret pentru slabire nu este doar sa mananci mai putin sau sa faci mai mult sport, ci sa consumi mai putini carbohidrati. Recomdarea oferita in general culturistilor ce vor sa se mentina sanatosi este sa-si asigure cam 150 g de carbo pe zi, pentru a-si mentine la nivel optim toti parametrii corpului, rezervele de glicogen si sa slabeasca cu randament mare. Cele 150 g reprezinta o valoare buna de la care sa pleci, deoarece corpul stocheaza aproximativ 350 g de glicogen in ficat si muschi. Un antrenament greu pentru 1-2 grupe musculare va consuma aproximativ 100 g. Mai exact, trebuie sa refaci cele 100 g pierdute si sa mai adaugi inca 50 g pentru sanatatea generala si alte nevoi ale organismului. Insumate vor da cele 150 g de carbo zilnice pe care le recomand. Mai este un motiv pentru care e bine sa tii cantitatea de carbo scazuta. Motivul este ca excesul de carbo este convertit in trigliceride pentru a fi stocate sub forma de grasime, iar trigliceridele pot cauza boli de inima. In acest context trebuie sa mentionez si ceva in legatura cu dietele ce contin o cantitate mare de grasimi. Studiile au demonstrat in repetate randuri ca ele conduc la boli de inima pe termen lung. Din aceasta cauza, iti recomand ca daca vrei sa slabesti, sa alegi moderatia. Fie ca alegi sa scazi numarul de hidrati de carbon, fie ca alegi sa tii o dieta bogata in grasimi, fa asta cu cap si cu rabdare!




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing