Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Care sunt regulile de baza pentru slabire?


slabireMetode de slabit au existat si vor exista probabil pentru mult timp de acum incolo. Saptamanal cred ca apar articole in toate revistele si te invata cum sa slabesti si ce regim minuat a fost descoperit pentru a slabi cateva kilograme bune rapid. Oricat te-ai stradui cu dietele draconice cu rezultate rapide si proaste pe termen lung, tot manipularea aportului caloric este ceea ce va decide daca scaderea in greutate va avea loc sau nu.

Aceasta se bazeaza pe prima lege a termodinamicii; aduci in organism mai putine calorii decat consumi prin efort fizic, rezultatul este scaderea in greutate. Cum sa slabesti si sa nu te ingrasi? Problema pare usoara, trebuie sa arzi mai multe calorii decat mananci. Da, este simplu, in aparenta, intrucat nu toate caloriile "cantaresc" in mod egal ca sa spun asa dat fiind faptul ca ele au efecte diferite asupra organismului.

De ce trebuie sa tii cont atunci cand vrei sa slabesti?

Exista cateva reguli sigure, de baza, pe care daca le vei aplica, vei vedea cu siguranta cum se topesc grasimile si cum slabesti cu usurinta.

Inlocuieste grasimile saturate (rele) cu cele nesaturate (bune)

Grasimile saturate, regasite in principal in carne si produse de origine animala, au foarte multe efecte negative asupra corpului tau. Pe langa a creste riscul aparitiei unor tipuri de cancer si al unor afectiuni cardiace, ele sunt depozitate la nivelul celulelor unde sunt foarte greu mobilizate pentru a putea fi consumate ca substrat energetic. Grasimile nesaturate au, din fericire, efectul contrar. Ele mentin celulele active din punct de vedere metabolic si accelereaza procesele de ardere.

Un tip anume de lipide nesaturate, cele numite acizi grasi omega 3 (care se gasesc in nuci, soia, somon si sardine), sunt in mod particular benefice pentru motivele enumerate anterior. Din acest motiv, renunta la margarine (asa-zis sanatoase) si tot felul de carnuri grase si fa alegeri alimentare mai bogate din punct de vedere nutritional.

Creste aportul de fibre

Fibrele reprezinta unii dintre cei mai importanti nutrienti atunci cand vine vorba de scadere in greutate, datorita anumitor efecte benefice pe care le au asupra organismului nostru. Primul, nu neaparat cel mai important, este acela ca fibrele iti induc starea de satietate. Numai 14 grame de fibre, iti reduc cu 10% aportul energetic. In plus, fibrele formeaza un fel de saculet sub forma unui intestin inca re incadreaza nutrientii pe care ii elimina fara a fi absorbiti. Studiile arata ca dublarea cantitatii de fibre conduce la reducerea aportului caloric zilnic cu peste 100 de calorii.

Obiectivul tau ar trebui sa fie sa consumi cam 3 grame de fibre zilnic cu provenienta din alimentele bogate in fibre precum ar fi legume, fructe si cereale integrale. Daca insa nu poti consuma din aceste surse atatea fibre, atunci apeleaza la un supliment nutritiv cu fibre.

Mentine un aport optim de proteine

Cu siguranta stii ca in momentul in care tii un regim de slabire, organismul nu consuma numai lipide, ci si structurile proteice, regasite in tesutul muscular. Muschii sunt structuri active metabolic, de aceea este foarte important sa fie protejati de la distrugere. Eu ma feresc pe cat posibil de acest efect, si anume scaderea masei musculare. Scaderea tesutului muscular, pentru care mai si lucrezi din greu la sala, va conduce la incetinerea metabolismului si implicit la atingerea unui plafon in procesul de scadere in greutate.

Prin urmare, pentru a evita sa iti arzi muschii, incearca sa ai un aport caloric de 1,2-1,5 grame de proteine.

Consuma alimente ce contin carbohidrati complecsi

Alimentele foarte procesate, ce contin in special carbohidrati simpli, reprezinta o problema pentru organism, deoarece cresc brusc nivelele plasmatice de insulina, fara a-ti livra si nutrienti suficienti. Asemenea alimente ar trebui evitate, cu atat mai mult in timpul unui regim de slabire. Alege in schimb, asa cum am precizat si ceva mai devreme, consumul de fructe si legume, in special cele verzi, crude. In ceea ce priveste cerealele, orieteaza-te catre produse de panificatie integrale, adica cele care folosesc cerealele fara a elimina o parte din ele (painea alba aste un exemplu negativ si trebuie evitata pe cat posibil).

Carbohidratii complecsi au marele avantaj ca permit eliberarea glucozei in sange intr-o maniera controlata, ceea ce mentine stabil nivelul insulinei si astfel potentialul aparitiei depozitelor adipoase este mult redus.

Mesele frecvente si mici

Una dintre cele mai grave greseli, pe care o poti face intr-o cura de slabire, si stiu ca exista aceasta tentatie pregnanta, este sarirea peste o masa. Atunci cand exista perioade lungi de timp intre doua mese, in organism se inregistreaza modificari hormonale prin care se semnalizeaza foamea si se reduce rata metabolica.

Strategia cea mai eficienta este sa eviti aceste perioade si sa iti impartiti alimentele pe o zi in mai multe mese. In acest fel, veti oferi in mod constant organismului surse de energie si veti evita raspunsul metabolic la infometare.




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing