Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Care este antrenamentul pentru biceps al lui Arnold?


arnoldIn opinia foarte multor persoane, Arnold a avut cei mai impresionanti bicepsi din istoria culturismului. Era de ajuns sa faca pe scena prima pozitie obligatorie, dublu bicepsi din fata, pentru a se detasa de toti concurentii epocii sale.

In cartea sa, Arnold spunea: „Bicepsii au fost dintotdeauna una dintre cele mai bune grupe ale mele. Cand eram tanar, dezvoltarea bicepsilor era deosebit de importanta pentru mine asa ca am lucrat foarte tare pentru ei si s-au umflat ca niste baloane. Cu timpul, am devenit cunoscut pentru bicepsii mei foarte inalti care au continuat sa creasca pana cand la dimensiunea lor maxima am avut 56,5 cm. Cativa dintre culturistii generatiei mele au fost cunoscuti pentru dezvoltarea aproape perfecta a bratelor: Larry Scott, Serge Nubret, Danny Padilla. Sergio Oliva a avut brate extrem de masive, dar tricepsii tindeau sa domine tot. Desi am reusit sa-mi construiesc brate impresionante, as fi preferat sa am tricepsi mai mari.”, a declarat Arnold.

Cum isi antrena Arnold bicepsii?

Dar cum isi antrena el bratele, ce metode si principii folosea? Dupa cum scrie in cartea lui, „Enciclopedia culturismului modern”, Arnold considera ca: „Atingerea perfectiunii bratelor inseamna sa stii ce muschi sa antrenezi si cat efort e necesar sa faci pentru fiecare. Sunt diferite moduri de a te ocupa de brate. Poti sa antrenezi toti muschii bratelor la acelasi antrenament, terminand o grupa si apoi trecand la alta sau poti sa alternezi serii pentru bicepsi si tricepsi. Sau poti sa antrenezi bicepsii intr-o zi, tricepsii in ziua urmatoare si antebratele oricand iti convine. Ca si la alte grupe, dezvoltarea totala posibila cand esti capabil sa sochezi muschii ca sa raspunda. Schimba, asigura varietatea, foloseste principiile soc si toate iti vor aduce calitatea musculara pentru care te antrenezi.”

Ce ridica probleme in dezvoltarea bicepsului?

Arnold considera ca persoanele cu umeri foarte puternici au probleme cu dezvoltarea bicepsilor: „Proportiile si forta relativa a altor grupe musculare pot face o diferenta in felul in care sunt antrenati si cum se dezvolta bicepsii. De exemplu, cand Franco Columbu si Ken Waller faceau flexii cu bara, mi se parea ca din cauza ca deltoizii lor anteriori erau asa puternici preluau o gramada din efortul facut pentru ridicarea barei. De aceea, trebuiau sa faca eforturi speciale ca sa izoleze bicepii, altfel nu ar fi putut sa-i antreneze asa cum trebuie. Din moment ce deltoizii mei anteriori nu erau asa de puternici, nu am avut aceasta problema. Oricum nu poti utiliza alte grupe musculare pentru a te ajuta sa ridici greutatea si apoi sa te astepti sa ai bicepsii grozavi. De asemenea, trebuie sa faci orice flexie folosind cea mai lunga cursa a miscarii. Cand faci o flexie, trebuie sa duci palma in sus direct catre umeri. Daca schimbi aceasta directie cu 2 cm mai in afara sau mai in interior, nu vei obtine aceleasi rezultate. Imi place sa schimb pozitia palmelor pe bara, mai larg sau mai ingust, cand fac flexii cu bara, pentru a stimula complet toate zonele bicepsilor. Flexiile cu gantere imi dau libertatea sa rotesc palmele sau sa fac flexii ciocan cu degetul mare in sus, ceea ce solicita direct brahialul si asta e necesar pentru dezvoltarea completa a bicepsilor. Flexiile cu bara sunt un exercitiu unde trisarea poate fi utilizata eficient. Prin trisare poti utiliza o greutate mai mare decat ai utiliza intr-o executie stricta. Desi, chiar daca utilizezi spatele si umerii pentru a forta greutatea sa urce, fortezi de asemeni bicepsii sa lucreze la maximum pe toata cursa miscarii.”

Care era antrenamentul pentru biceps al lui Arnold?

Maxim 3 serii din fiecare exercitiu:

  • flexii cu bara din stand
  • flexii cu bara la banca Scott, priza larga
  • flexii cu ganterele, din sezand sau stand
  • flexii cu gantere din inclinat
  • flexii cu gantere in care bratele sunt tinute departate de corp



Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing