Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Avantajele si dezvantajele unei diete hiperproteice


dieta hiperproteicaNimeni nu poate contesta importanta unei diete hiperproteice in momentul in care ne dorim sa crestem in masa musculara. Totusi, nu toata lume se gandeste la faptul ca aceasta cantitate mare de proteine trebuie sa fie echilibrata cu alimente alcaline, din care cle mai probabil nu mancam suficiente.

Care sunt pericolele unei diete hiperproteice

Amino acizii contin sulf, cu precadere metionina si cisteina, iar acestia pot fi convertiti in acid sulfuric in corp. Cum functiile organismului cer un anumit pH ca sa se desfasoare in mod optim (pH-ul este masura aciditatii si alcalinitatii in sange), corpul are un numar limitat de rezerve care pot interveni in cazul cresterii aciditatii, precum bicarbonatii si fosfatii. Prin urmare, corpul nostru are nevoie si de alimente precum fructe si legume, pentru a putea contrabalansa efectul covarsitor al proteinelor acide. Fructele si legumele contin cantitati mari de carbohidrati si din acest motiv mult culturisti le evita sa la consume. In aceste conditii corpul depune mineralele alcaline pentru a preintampina cresterea aciditatii. Aceste minerale sunt in general calciul si magneziul. Pierderea calciului in acest proces a dus la ideea ca o dieta hiperproteica te face sa elimini excesul de calciu. Daca nu gasesti un inlocuitor pentru calciu, vei incepe cel mai probabil ca ai crampe musculare.

Cum poti preveni pierderile de calciu?

Pe termen lung, carentele de calciu te pot conduce spre o afectiune de care cu siguranta ai auzit, osteroporoza. Paradoxul este ca desi multi dieteticieni ne avertizeaza in legatura cu pericolele pierderii de calciu datorate dietelor hiperproteice, se pare ca o cantitate mare de proteina duce la cresterea densitatii osoase. De fapt, problema pierderii calciului apare de fapt cand organismului tau ii lipsesc fosfatii. Cele mai multe surse naturale de proteine au si suficienti fosfati de nu va trebui sa iti faci griji ca ti se rup oasele cand faci o genuflexiune. Studiile arata ca suplimentul de potasiu, un mineral alcalin, este cel care poate preveni pierderea proteinei si a calciului, lucru iminent intr-o dieta hiperproteica. Fructele si legumele sunt cele mai bune surse de potasiu.
Un studiu desfasurat pe parcursul a 41 de zile, care a implicat 19 barbati si femei sanatosi, avand varsta cuprinsa intre 54 si 82 de ani. Ei au urmat o dieta hipoproteica, apoi una hiperproteica si li s-au administrat fie potasiu bicarbonat, pana la 4,3 g zilnic, sau placebo. Rezultatele cercetarii au fost urmatoarele: suplimentarea cu potasiu a redus excretia de nitrogen care apare la dieta cu multa proteina si acizi. Potasiul a crescut, de asemenea, absorbtia calciului in timp ce erau la o dieta hipoproteica. Dar, cel mai interesant aspect descoperit in acest studiu a fost ca suplimentarea cu potasiu a crescut cantitatea de IGF-1 (Insulin-like growth factor 1). IGF-1, care este sintetizat in ficat si local in muschi, este un puternic hormon anabolic. Majoritatea oamenilor de stiinta cred ca aproape toate efectele anabolice atribuite hormonului de crestere apar deoarece el ajuta la sintetizarea IGF-1 in ficat. Studiul a aratat ca, mentinand o balanta favorabila intre aciditate si alcalinitate prin suplimentarea cu doze ridicate de potasiu, la batrani, pot aparea efecte anabolice prin cresterea eliberarii de IGF-1.

Ce efecte are cortizolul asupra masei musculare

O dieta cu aciditate mare mai poate promova pierderea masei musculare prin cresterea eliberarii de cortizol, hormonul catabolic primar. Cand cortizolul este in crestere, hormonii anabolici scad, de obicei, ceea ce duce la pierderi semnificative de masa musculara. Studiile arata ca, mancand mai multe alimente alcaline, se poate contracara cresterea cortizolului. Deoarece cortizolul are legatura cu obezitatea, bolile cardiovasculare si depresia, asigurandu-ti rezerve alcaline adecvate, te poti proteja de aceste probleme. Mai mult decat atat, exercitiile in sine, antrenamentul cu greutati in particular pentru culturisti, ajuta la indepartarea aciditatii date de o dieta cu multa proteina.

Prin urmare, ce motiv ai sa nu vrei sau sa nu poti sa cresti cantitatea de fructe si vegetale? O optiune este sa suplimentezi cu potasiu si sa te asiguri ca iei o cantitate adecvata de alte minerale alcaline, cum ar fi calciul si magneziul. Crescandu-ti rezerva alcalina, nu numai ca va preveni pierderea de masa musculara si minerale, dar iti va creste sentimentul ca te simti bine, confortabil, linistit, mai ales daca esti adeptul unei diete cu cantitate mare de proteine.




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing