Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!



Antrenament pentru piept in stilul Arnold


piept arnoldArnold este cunoscut preponderent pentru bicepsii sai unici si de neinvins in competitii, despre asta am scris si un articol. Un alt motiv pentru care este recunoscut este cutia sa toracica de o marime considerabila, care ii punea in valoarea foarte bine pectoralii uriasi. Iesise si o glumita cum ca te-ai putea adaposti de ploaie sub cutia lui toracica si sa ramai uscat.

Ce zicea Arnold ca iti trebuie pentru dezvoltarea pieptului

Arnold a scris in cartea sa ca pentru un piept perfect ai avea nevoie de:

  • o cutie toracica mare
  • un muschi pectoral gros
  • pectorali dezvoltati in zona superioara, inferioara, externa si interna
  • striatii vizibile de sus pana jos si din centru pana in laterale la umeri, in momentul in care incordezi pectoralii
  • o separare evidenta a pectoralului superior de pectoralul inferior
  • o forma mai degraba de patrat decat o forma de muschi atarnand
  • un muschi suficient de dezvoltat astfel incat sa nu se piarda vizual in momentul in care incordezi bicepsii sau ridici bratele

Ce trebuie sa stii despre dezvoltarea pectoralilor

Exista desigur si anumite persoane mai norocoase, precum Sergio Oliva, care a fost inzestrat cu un genetic care ii permitea sa aiba un piept rotund si bine dezvoltat executand un singur exercitiu - impins cu bara. Nu stim exact daca Arnold fusese la fel de inzestrat din punct de vedere genetic, insa el alegea sa isi lucreze pectoralii din toate unghiurile.

Arnold a declarat ca la inceput, chiar si dupa 4 ani, el executa exercitiile standard, de baza: impins la orizontala, inclinat cu bara, flutari, flotari si pullover. Abia dupa 4 ani a sesizat o problema in dezvoltarea pectoralului superior si a inclus la inceputul antrenamentului sau impinsul inclinat urmat de cel orizontal. In momentul in care a ajuns in America, avand deja dezvoltata masa musculara, a inceput sa foloseasca cateva exercitii de izolare pentru toate zonele esentiale ale pieptului. Nefiind inchistat in propriile idei, Arnold a imprumutat multe strategii de la alte persoane.Spre exemplu, de la Sergio Oliva a imprumutat ideea unei miscari executate numai pe trei sferturi, miscare ce tine in tensiune constant muschiul. A dezvoltat in timp partea superioara a pectoralului in mod extraordinar. Datorita lui Vince Gironda, un expert in culturism care i-a dat o multime de idei bune, Arnold a ajuns sa aiba nu numai un piept masiv, dar o musculatura a pectoralilor de calitate. El a remarcat ca poate obtine rezultate grozave daca incheie antrenamentele cu serii triple. Un model ar fi: flutari la scripeti in plan orizontal, flotari, apoi flutari la scripeti din stand. Asa pompa o cantitate foarte mare de sange.

Un alt aspect pe care a tinut sa-l precizeze este acela ca dupa o perioada de antrenament, poti observa ca una dintre zonele pectoralului ramane in urma, iar pentru acest lucru va trebui sa modifici putin antrenamentul.

  • piept superior - impins inclinat cu bara, gantere sau la aparat, fluturari din inclinat;
  • piept inferior - impins declinat cu bara, gantere sau la aparat, fluturari declinat, fluturari la cablu, flotari la paralele

Care era antrenamentul pentru piept al lui Arnold

  • impins orizontal cu bara - 5 seturi a 10, 8, 6, 4, 4 repetari (la fiecare set trebuie sa maresti greutatea)
  • impins inclinat cu bara - 5* 10, 8, 6, 4, 4
  • flutari cu gantere din culcat orizontal - 5* 10, 8, 8, 8, 6
  • flotari la paralele - 5* 15, 10, 8, 8, 8
  • pullover - 3* 15

Arnold avea o rezistenta grozava, dat fiind faptul ca reusea sa duca la bun sfarsit chiar 20 de seturi pentru grupele mari, nu oricine poate asta. Tu trebuie sa te autodescoperi pentru a-ti da seama care este numarul optim de seturi care te va conduce la dezvoltare si va trebui sa iti adaptezi antrenamentul.




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing