Nu esti logat pe BodyRock.ro!

Login | Nu ai cont? Inregistreaza-te!




seturiCum este oare corect? Sa incep de la o serie si sa o iau in sus? Sa fac cate serii pot si sa incep sa scad in timp, in functie de ceea ce observ ca reactie la cum lucrez? Exista o statistica in care sa ma incred? Toate lumea isi ridica intrebarea daca este bine sa faca 3 serii sau 4 serii sau 8 serii pe exercitiu pentru o anumita grupa musculara astfel incat sa creasca in masa musculara, sa nu atinga supraantrenamentul si sa nu se accidenteze.

Cum iti alegi numarul de serii pentru fiecare exercitiu din cadrul unui antrenament?

Am vazut persoane care fac o serie dintr-un exercitiu, acestia fiind probabil adeptii lui Mike Mentzer si al sau program Heavy Duty, si am vazut persoane care fac 20-25 de serii pentru anumite grupe si am auzit de progrese semnificative in ambele situatii. Deci ce ramane de facut? Imi ramane pur si simplu sa imi aleg o cifra de mijloc si sa observ reactiile organismului meu, de exemplu la 12 serii. Experienta va dovedi care este volumul de care muschii mei au nevoie pentru a se dezvolta. In 2-3 luni ar cam trebui sa pot decide daca antrenamentul ma ajuta sau nu. Daca ma simt bine, odihnit, cu putere pentru mai mult, atunci mai cresc numarul seriilor, nu cu una, ci cu jumatatea intervalului dintre seriile mele si maximele altora, sa zicem: 18 serii. Daca observ reactii negative la acest tip de antrenament, incerc si cealalta parte a monedei: 6 serii. In scurt timp imi pot descoperi adevaratele capacitati si abordari care sa ma ajute pe mine. numarul seriilor va varia desigur si in functie de grupa musculara. Unele grupe reactioneaza mai bine la numar mare de serii, iar alte la numar mai mic.

Cate serii dintr-un exercitiu este indicat sa faci?

Statisticile sustin ca extremele dau in foarte putine cazuri rezultate, deci calea de mijloc pare a fi ceea ce ar trebui sa reprezinte si pentru fiecare dintre noi solutia.

De Mike Mentzer banuiesc ca ati cam auzit, a devenit culturist profesionist in anul 1978 si s-a retras dupa doi ani din cauza controversatei competitii Mr. Olympia din 1980, cand titlul a fost castigat de Arnold. El a devenit apoi cunoscut pentru ceea ce a scris si pentru sistemul sau de antrenament Heavy Duty, un antrenament de intensitate maxima, cate o serie de exercitiu, volum redus.

Acest sistem era complet diferit fata de ceea ce stia si folosea orice culturist la vremea respectiva. Ideea sa a fost privita cu scepticism de catre unii si cu bratele deschise de catre altii, care il considerau un geniu si un vizionar.

Problema cea mai mare a crezurilor lui Mentzer este aceea ca el considera ca toti suntem identici din punct de vedere fiziologic, el considerand ca altfel medicina nu ar lucra la fel pentru toti. Problema este ca nu lucreaza corpurile noastre la fel cand le administram diferite medicamente sau substante si din aceasta cauza si exista foarte multe medicamente pentru aceleasi afectiuni si industria farmaceutica prospera. In opinia lui Mentzer, toti am avea aceeasi toleranta la efort fizic si ca un stimul scurt si puternic, lasand loc mult pentru recuperare, ar fi suficient pentru obtinerea rezultatelor dorite. Aceasta teorie se aplica in cazul unora dintre ectomorfii extremi, cei care au rezistenta scazuta la efort. Pentru toti ceilalti insa, strategia nu merge pentru ca acest stimul nu are cum sa genereze cresterea. Intr-adevar, creste puterea insa masa musculara, nu prea.

De ce teroriile lui Mentzer nu sunt utile? Care sunt dezavanatajele?

Muschii au nevoie de un anumit volum de antrenament pentru a putea creste, iar in mod opus acestei teorii, pomparea este de asemenea extrem de importanta. Mentzer considera pomparea inutila, fara rezultate. Realitatea este ca pomparea insotita de stretching reprezinta cheia in cresterea masei musculare. O alta problema evidenta a strategiei Mentzer este aceea ca el sustine executarea unui singur exercitiu pentru fiecare grupa musculara. daca stam sa ne gandim ca un muschi trebuie atins din mai multe unghiuri pentru o dezvoltare totala, atunci teoria lui parca nu mai sta in picioare. Spatele, de exemplu, are nevoie atat de exercitii de tractiune, cat si de ramat. Nici nu mai mentionez importanta prozelor diferite, pozitiei picioarelor, toate acestea ducand la un antrenament complet pentru puncte diferite ale muschilor.

Antrenamentul lui Dorian Yates, Blood & Guts, este similar dar in niciun caz la fel, el considerand ca este foarte necesara introducerea mai multor exercitii pe fiecare grupa.

 




Partenerii nostri: Culturism.ro | Fitbody.ro | Celulita.ro | Caderea Parului.ro | Crestere Inaltime.ro

BodyRock.ro este un produs HTD Publishing